پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست انواع قیمت میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در شنبه پیش رو قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم
سرخط خبرها

احیای ۱۹۰ واحد تولیدی راکد در خراسان‌رضوی | ۵۵ واحد تولیدی راکد تا چندماه دیگر تعیین تکلیف می‌شوند

  • کد خبر: ۲۱۲۶۱۵
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
احیای ۱۹۰ واحد تولیدی راکد در خراسان‌رضوی | ۵۵ واحد تولیدی راکد تا چندماه دیگر تعیین تکلیف می‌شوند
مدیرکل صمت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۹۰ واحد تولیدی راکد در استان از دولت قبل تحویل گرفته شد، اظهار کرد: در دو سال اخیر از این تعداد، ۱۹۰ واحد احیا شده است.

امیررضا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، اظهار کرد: در قرارگاه صنعت و معدن خراسان‌رضوی چند هدف تعیین شد که مهم‌ترین آن تعیین‌تکلیف واحد‌های راکد در استان، به حداکثر رساندن ظرفیت واحد‌های تولیدی، ایجاد واحد‌های جدید از طریق بهره‌وری و همچنین تسهیل یا بهبود فرآیند‌هاست که با کمک بخش خصوصی این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد که دولت سیزدهم نیز بسیار به آن تاکید دارد، ابتدا نهضت احیای واحد‌های راکد استان در حوزه معاونت شکل گرفت، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۹۰ واحد راکد را از دولت قبل تحویل گرفتیم. از این تعداد واحد راکد طی دو سال گذشته تاکنون حدود ۱۹۰ واحد احیا شد و ۵۵ واحد دیگر که مشکلات آن‌ها احصا شد، ظرف مدت ۳ تا ۴ ماه آینده احیا خواهند شد.

مدیرکل صمت خراسان‌رضوی افزود: پروانه بهره‌برداری حدود ۳۵۰ تا ۳۶۰ واحد راکد دیگر در استان که به دلایل مختلف از جمله نداشتن تجهیزات، امکان برگشتن به چرخه تولید ندارند را تعلیق کردیم.

وی بیان کرد: هرچند هر مدیری به دنبال افزایش آمار‌های مربوط به خود است، اما ما برای جلوگیری از ارائه آمار‌های غلط و همچنین جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های نادرست، ترجیح دادیم پروانه بهره‌برداری تعداد ۳۵۰ تا ۳۶۰ واحد راکد که بهره‌وری برای استان نداشتند را ابطال کنیم.

رجبی گفت: با این حال تا چند ماه آینده تعداد واحد‌های احیا شده به ۲۴۰ تا ۲۵۰ واحد می‌رسد. برخی از این واحدها، واحد‌های صنعتی بزرگی هستند، برای مثال یکی از این واحد‌ها نزدیک به ۸۰۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری مجدد شد و برای ۲۷۰ نفر اشتغال ایجاد کرد. سرمایه‌گذاری مجدد یک واحد راکد صنعتی دیگر نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان، احیای واحد راکد دیگر نیز با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومان و ... از جمله این واحد‌های احیا شده بودند.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف ما در بحث احیای واحد‌های راکد، مراقبت از این واحد‌ها و جلوگیری از تعطیلی مجدد این واحد‌ها بود. در این زمینه چند ابزار از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اختیار مجموعه صمت استان و استانداری خراسان رضوی قرار گرفت.

مدیرکل صمت خراسان‌رضوی با بیان اینکه در این ستاد سالانه بیش از هزار پرونده در حوزه‌های مختلف صنعت، خدمات، اصناف تولیدی، کشاورزی و ... مطرح می‌شود، افزود: مجموعا در دو سال اخیر در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۲ هزار پرونده رسیدگی شده و حدود ۲ هزار مصوبه نیز داشته است و آمار اجرای مصوبات آن نیز بیش از ۹۰ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر پرونده‌ای که منتظر تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان باشد نداریم. این مهم با همکاری دبیرخانه این ستاد، استانداری، مجموعه صنعت، معدن و مدیران عضو ستاد به بهترین نحو انجام شد.

رجبی خاطرنشان کرد: دبیران گروه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز عمدتا از بخش خصوصی مانند خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، خانه معدن و اتاق اصناف هستند. در واقع این بخش خصوصی جلسات را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: به جز ستاد تسهیل، ازطریق تسهیلات تبصره ۱۸ تسهیلات رونق تولید، سعی در سرپا نگه داشتن واحد‌های راکد استان شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->